Ηλεκτροκίνηση // Electromobility. Το παρόν και το μέλλον!

Ο Στόχος 30% το 2030. 

Το τελευταίο διάστημα ακούμε συνεχώς τον όρο «ηλεκτροκίνηση».
Οι ειδήσεις σχετικά με το θέμα, έρχονται από όλες τις πλευρές:
• από τις εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων
• από τις εταιρίες παραγωγής και διαχείρισης ηλεκτρικής ενέργειας
• από τα Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωση
• από τα Όργανα της Ελληνικής κυβέρνησης
• από τους Φορείς εντός και εκτός Ελλάδας που σχετίζονται με την ενέργεια.
Όλο αυτό, δεν είναι τυχαίο!

Ποια είναι τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση:

Όλα ξεκινούν από τη λευκή βίβλο των μεταφορών της Ε.Ε. σύμφωνα με την οποία το 2030 θα πρέπει το 30% των οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητα.
Αυτό έχει συμπεριληφθεί και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), το οποίο θέτει φιλόδοξους στόχους για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, καθώς προβλέπει ότι το 1 στα 3 οχήματα που θα πωλούνται το 2030 θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό.
Σύμφωνα με τα δεδομένα αυτά, καθώς και ότι σήμερα το μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι μικρότερο του 1%, σίγουρα το επόμενο διάστημα θα υπάρξει πλέγμα κινήτρων προς τους ιδιώτες και τους δημόσιους φορείς προκειμένου να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση και να επιτευχθεί ο στόχος του 2030.

Επενδύσεις και ανταγωνισμός:

Ο στόχος της ηλεκτροκίνησης, δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορες τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό, οι οποίες βλέπουν μπροστά τους νέες αγορές και ευκαιρίες που πρέπει να εκμεταλλευτούν.
Τέτοιες περιπτώσεις είναι οι TESLA, Volkswagen, Protergia, ENGIE, Heliox και άλλες πολλές.

Μία χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή της TESLA, μία Αμερικάνικη εταιρία που ιδρύθηκε το 2003 και σχεδιάζει, παράγει και πουλάει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι τώρα, εμφανίζεται να έχει πουλήσει στη χώρα µας, μόλις τρία αυτοκίνητα!

Στόχος της είναι να «επιβάλει» τα δικά της ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι εκείνων των µεγάλων αυτοκινητοβιοµηχανιών που µπαίνουν επίσης σιγά σιγά στον χώρο και για να το πετύχει αυτό έχει σχεδιάσει τη δημιουργία υπερεθνικών διαδροµών εξοπλισµένων µε έξυπνους ταχυφορτιστές, οι οποίοι παρέχουν απόλυτη αυτονοµία και εξυπηρέτηση στον στόλο των οχηµάτων της Tesla.
Πιο συγκεκριμένα, έχει σχεδιάσει τη µεγαλύτερη ενιαία ηλεκτρική λεωφόρο επί ευρωπαϊκού εδάφους, η οποία θα ξεκινά από την Πορτογαλία, θα διατρέχει την Ισπανία, τη Νότια Γαλλία, την Ιταλία και θα συνεχίζει στην Ελλάδα, από την Πάτρα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, µέχρι την Αλεξανδρούπολη εντός ελληνικού εδάφους και θα καταλήγει στην Ανατολική Θράκη και την Κωνσταντινούπολη.

Η συνολική ευρωπαϊκή διαδροµή Πορτογαλία – Τουρκία αριθµεί περί τα 4.800 χιλιόµετρα, στην οποία προβλέπεται να εγκατασταθούν συνολικά 1.500 φορτιστές, σε περίπου 250 σηµεία φόρτισης, με συνολική επένδυση της τάξης των 60 με 70 εκατ. ευρώ, ενώ η ελληνική διαδρομή, θα κυμανθεί περίπου στα 10 εκατ. Ευρώ.

Ραγδαίες οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση!

Από τα σχέδια αυτά, καταλαβαίνουμε το μέγεθος των αλλαγών που θα προκύψουν στις μεταφορές, καθώς και το μέγεθος των επενδύσεων και των οικονομικών συμφερόντων που θα πλαισιώσουν το θέμα της Ηλεκτροκίνησης.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες και θα παρακολουθήσουμε το θέμα και τις στρατηγικές κινήσεις των εταιριών και των Φορέων με μεγάλο ενδιαφέρον, ελπίζοντας όλο αυτό, εκτός από τα οικονομικά οφέλη των εταιριών, να βοηθήσει το περιβάλλον, την αειφορία, αλλά και την καθημερινότητά μας.

Επικοινωνήστε μαζί μας για περαιτέρω πληροφορίες